Veelgestelde vragen

Registreren, inloggen en mijn gegevens

Hoe kan ik me registreren?

Registreren doe je door op KIJK.nl onder het kopje ‘Inloggen’ op registreren te klikken en vervolgens je gegevens in te vullen. Na registratie ontvang je een e-mail met daarin een link om je registratie te bevestigen.

Waarom moet ik me registreren?

Om films en series te kunnen huren en kopen op KIJK moet je geregistreerd zijn. Als je inlogt met je gebruikersnaam en wachtwoord dat je hebt opgegeven, herkent KIJK jou. Zo kun je ook eenvoudig onder ‘Ik KIJK’ terugvinden welke films en series je al betaald hebt en nog moet bekijken.

Wat kost het om me te registreren?

Registratie voor KIJK.nl is gratis.

Hoe kan ik inloggen?

Als je al geregistreerd bent, dan krijg je toegang tot de website door je via het inlogblokje aan te melden met je gebruikersnaam en je wachtwoord.

Kan ik mijn gegevens wijzigen?

Het is mogelijk om je persoonlijke gegevens te wijzigen via het menu-item ‘Ik KIJK,’ en vervolgens ‘Profiel’. Via dit scherm kun je gegevens wijzigen zoals je wachtwoord. Let op, om je gegevens te wijzigen moet je ingelogd zijn.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Je e-mailadres wijzigen is niet mogelijk. Jouw bestelhistorie is nl. gekoppeld aan je e-mailadres in combinatie met je gebruikersnaam. Indien je je e-mail adres wilt wijzigen doe dat dan middels het vragenformulier: Contact. We sturen je de nieuwe gegevens dan zo snel mogelijk toe per e-mail.

Ik ben mijn wachtwoord en/of gebruikersnaam vergeten, wat moet ik doen?

In het inlogblokje vind je de link ‘Inlogggegevens vergeten?’ Klik op deze link en vul je gegevens in op de pagina die verschijnt. Je gegevens worden dan verstuurd naar het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd.

Films en series huren, kopen en bekijken

Wat is het verschil tussen huren en kopen?

Afhankelijk van de rechten die wij krijgen van de filmmaatschappijen kun je films en series huren of kopen.

Huren betekent dat je een titel streamt (bekijkt op KIJK.nl zelf). Je krijgt na betaling tot maximaal 30 dagen de tijd (afhankelijk van de licentie die KIJK van de filmmaatschappijen heeft gekregen) om de titel op te starten. Daarna krijg je, afhankelijk van de titel 24 of 48 uur de tijd om de titel te bekijken.

Kopen betekent downloaden op je pc of laptop. De titel wordt dan van jou, je kunt vervolgens zo vaak kijken als je wilt. Je krijgt na betaling 48 uur de tijd om te downloaden en je kunt daarvoor 5 pogingen doen.

Uiteraard zie je het verschil tussen huren en kopen ook terug in de prijs van de titel.

Hoe kan ik mijn films en series bekijken?

Na betaling vind je onder het menu-item ‘Ik KIJK’ ondermeer je ‘Nog te Kijken’ items.

Kan ik de film of serie verder kijken, nadat ik deze tussentijds heb afgesloten?

Dat kan. Je kunt alle films en series binnen 24 of 48 uur (afhankelijk van de licentie, de periode zie je bij het aankopen van de film) na de eerste keer opstarten zo vaak bekijken als je wilt. Na de licentieperiode van 24/48 uur nadat de film en/of serie al een keer gestart is, is het niet meer mogelijk om de film en/of serie opnieuw te bekijken. Wil je dit toch, dan moet je de film en/of serie opnieuw kopen.

Kan ik het bekijken van een film of serie tijdelijk onderbreken?

Ja, de film is gedurende 24 of 48 uur (afhankelijk van de licentie, de periode zie je bij het aankopen van de film) na de eerste keer dat de film en/of serie gestart is zo vaak te onderbreken als je wilt. Onderbreken houdt in dat je op de stopknop hebt gedrukt. Pauzeren kan net zo vaak als je wilt, hier sluit je de film niet mee af

Kan ik ook voor- of achteruit spoelen in de film?

Ja. Via de navigatie in de player kun je voor- en achteruitspoelen, pauzeren, stoppen en opnieuw starten.

Kan ik de serie of film die ik huur of koop ook al meteen bekijken?

Ja, je kunt direct na betaling kijken. Bij huur heb je wel een pc of laptop met internetverbinding nodig. Bij koop hoeft dit niet, dan kun je bijvoorbeeld ook je laptop meenemen naar een andere plek. Ideaal voor onderweg, in de tuin of in een andere ruimte in je huis.

Hoeveel tijd kost het om een videobestand te downloaden?

Met een snelle verbinding (ADSL, kabelmodem of beter) duurt het één tot anderhalf uur om een film van DVD-kwaliteit (bestand tussen de 1200 en 1500MB) te downloaden. Dit kan variëren, afhankelijk van je verbindingssnelheid.

Kan ik een downloadmanager gebruiken?

Downloadmanagers als GetRight en DAP moeten worden uitgezet voordat een film wordt gedownload. Dergelijke programma's kunnen de licentie-uitgifte ondervangen, waardoor de film niet kan worden afgespeeld.

Kan ik de films ook opslaan of branden?

Ja, het is mogelijk om de gekochte films op te slaan. Klik op de knop ‘Kopen’ en volg de instructies. Branden wordt door de filmmaatschappijen niet toegestaan.

Hoe groot is een videobestand?

Onze SD filmbestanden zijn geëncoodeerd tussen de 512K en 1500K. HD bestanden tussen de 2500 en 4000K.

Hoeveel schijfruimte heb ik nodig om een film op te slaan?

Je hebt ongeveer 1,5 gigabyte ruimte op je harde schijf nodig voor een filmbestand.

Kan ik ook buiten Nederland de films en series bekijken?

Nee. Wij beschikken alleen over de Nederlandse auteurs- en exploitatierechten voor de films die wij aanbieden.

Kan ik als Apple/Mac gebruiker een film bekijken?

Ja, dit kan. Wij werken met Silverlight. Bij het digitaliseren is gebruik gemaakt van Microsofts Digital Rights Management. Voor Mac ondersteunen we Safari vanaf 3.2.1, Firefox vanaf 3.0.6 en Chrome vanaf versie 5.0.335. Opera wordt niet ondersteund. Het is daarom mogelijk om met een Apple computer te huren. Kopen/downloaden is niet mogelijk aangezien deze bestanden niet door een Apple computer kunnen worden afgespeeld.

Hoe worden de films en series beeldvullend?

Zodra je de film of serie hebt gestart, zie je een link om beeldvullend te kunnen kijken.

Zijn de films en series ondertiteld?

Ja, bij de films en series komt de ondertiteling standaard in beeld. Uiteraard met uitzondering van Nederlands gesproken titels.

Kosten en betalen

Wat kost het huren en kopen van films en series?

Huren:

  • Nieuwe film: 4,99
  • Oudere film: 2,99 - 3,99
  • Aflevering van serie die al op tv is uitgezonden: 1,49
  • Aflevering van serie die nog niet op tv is uitgezonden: 2,49

Kopen:

  • Nieuwe film: 16,99
  • Oudere film: 9,99
  • Aflevering van serie die al op tv is uitzonden: 1,99 - 2,49
  • Aflevering van serie die nog niet op tv is uitgezonden of momenteel wordt uitgezonden: 2,99

Verder wordt er per transactie een kleine bijdrage van 0,35 gevraagd in de transactiekosten.

Hoe kan ik betalen?

Je kunt betalen met creditcard (Visa of Mastercard) of met iDeal (via je eigen bank).

Is betalen via een creditcard veilig?

Betalingen met creditcard op KIJK.nl zijn uitermate veilig. De site maakt gebruik van een SSL (Secure Socket Layer) verbinding met de creditcardmaatschappijen, waarbij je creditcardgegevens ‘versleuteld’ verzonden worden. Deze ‘versleuteling’ gaat zelfs zo ver dat voor ons het creditcardnummer niet te zien is.

Welke melding zie ik op het afschrift van mijn creditcard?

Op je afschrift zie je de omschrijving ‘KIJK.nl’.

De creditcardbetaling lukt niet, hoe komt dit?

De oorzaak voor het weigeren van de creditcardautorisatie varieert van ‘niet voldoende saldo’ tot geen verbinding kunnen krijgen met de creditcardmaatschappij. Indien een dergelijk probleem zich voordoet adviseren we je contact met je creditcardmaatschappij op te nemen. Dan kan beoordeeld worden wat de uiterste betalingslimiet is en of daarbij eventueel andere betalingswijzen van toepassing zouden kunnen zijn.

Hoe werkt betalen met Mastercard?

Wil je betalen met een Mastercard, vul dan je naam, creditcardnummer, vervaldatum van de kaart en de CVC code (Creditcard Verification Code) in. Deze gegevens worden zorgvuldig gecodeerd verzonden. Op deze manier zijn je gegevens beveiligd tegen onbevoegd gebruik. Na betaling heb je toegang tot het bekijken van de film of serie.

Hoe werkt betalen met Visacard?

Wil je betalen met een Visacard, vul dan je naam, creditcardnummer, vervaldatum van de kaart en de CVC code (Creditcard Verification Code) in. Deze gegevens worden zorgvuldig gecodeerd verzonden. Op deze manier zijn je gegevens beveiligd tegen onbevoegd gebruik. Na betaling heb je toegang tot het bekijken van de film of serie.

Hoe werkt betalen met iDEAL?

Bij het afrekenen van de bestelling geef je aan dat je met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer jouw bank. Vervolgens word je doorgeleid naar je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. De bank vraagt je een aantal gegevens in te vullen waarna je de betaling autoriseert. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en KIJK.nl wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Je kunt direct kijken.

Hoe lang is een film beschikbaar nadat ik betaald heb en hoe vaak kan ik die bekijken?

Bij huren: Na betaling krijg je tot maximaal 30 dagen de tijd om het kijken te starten. Als je de film of serie eenmaal hebt opgestart heb je, afhankelijk van de titel, nog 24 of 48 uur de tijd om de titel af te kijken.

Bij sommige titels verloopt binnen een maand ons recht om deze titel aan te bieden en heb je minder dan 30 dagen de tijd om te starten met kijken. We raden je daarom aan altijd zo spoedig mogelijk na het betalen je film of serie te bekijken.

Bij kopen: Na betaling krijg je 48 uur de tijd om de titel te downloaden. In deze periode kun je in totaal 5 pogingen doen om je film of serie te downloaden. Daarna is de titel van jou en kun je deze bekijken wanneer en zo vaak je wilt.

Kan ik gehuurde films op meerdere PC’s bekijken?

Nee. De licentie wordt afgegeven voor één PC, namelijk de PC waarop de betaling is verricht.

Instellingen en vereisten

Met welke instellingen moet ik rekening houden op mijn computer?

  1. De juiste versie van Windows of MAC OS, Internet Explorer, Firefox, Safari of Chrome en Windows Media Player of Silverlight;
  2. Cookies geactiveerd en instellingen gecontroleerd;
  3. Firewall instellingen gecontroleerd;
  4. Download managers uitgezet;
  5. De juiste systeemtijd ingesteld: De systeemklok van de computer moet op de juiste tijd ingesteld staan. Als nadat de licentie is opgehaald de systeemklok wordt teruggezet kan de licentie ongeldig verklaard worden.

Hoe weet ik welke updates nodig zijn voor Windows?

Controleer of de laatste updates voor Windows zijn geïnstalleerd op Windows Update: http://update.microsoft.com Dit geld alleen voor downloads.

Mijn Proxy instellingen zorgen voor problemen, wat moet ik doen?

Het kan zijn dat er ‘Proxy instellingen’ worden gebruikt die conflicteren. Hieronder wordt beschreven hoe de Proxy server uitgezet kan worden. Let op: dit zorgt er mogelijk voor dat je geen verbinding meer kunt krijgen met Internet. Ga in het menu van Internet Explorer naar ‘Extra’ (Tools).

  1. Kies ‘Internet Opties’ (Internet Options);
  2. Open de ‘Verbindingen’ tab (Connections);
  3. Klik op ‘LAN Instellingen’ (LAN Settings);
  4. Haal het vinkje weg bij de checkbox ‘Proxy server’;
  5. Klik op de OK-knop.

Hoe moeten de Cookies ingesteld staan?

Controleer bij de instellingen van Internet Explorer of bij het tabblad ‘Privacy’ de schuifregelaar op ‘Medium’ staat.

Wat is voor mij de beste snelheid en kwaliteit?

Alvorens je een film of serie start, test KIJK automatisch de snelheid van je verbinding. We adviseren je dan de voor jou meest geschikte snelheid. Kies nooit een snelheid die boven het advies van KIJK ligt, je krijgt dan geen optimale kijkervaring.

Wat zijn de minimale systeemeisen om een film of serie te kunnen bekijken?

Om optimaal gebruik te kunnen maken van KIJK.nl en om al onze verschillende bestanden en producten te kunnen bekijken en te kopen, is minimaal vereist: Microsoft Silverlight. Om downloads te kunnen bekijken Windows Media Player: Versie 10* of hoger. Besturingssysteem: MS Windows versie 2000 of hoger en Mac OS X 10.

Browser type en versie: Minimaal Internet Explorer 6.0, Safari vanaf 3.2.1, Firefox vanaf 3.0.6 of Chrome vanaf versie 5.0.335. Opera wordt niet ondersteund.

Verbindingstype en verbindingssnelheid: Een internetverbinding van 512K of hoger: Een kabel- of ADSL-verbinding wordt aangeraden.

* Het is mogelijk dat je sommige bestanden met Windows Media Player 9 en oudere besturingssystemen als Windows 2000 of ME ook kunt bekijken, maar we ondersteunen en testen onze producten niet meer voor het gebruik met deze besturingsystemen en spelers en bevelen het gebruik hiervan niet langer aan.

Techniek en problemen tijdens het bestellen, huren of kopen

Het lukt mij niet online te bestellen. Wat nu?

Het succesvol afronden van een online bestelling is afhankelijk van diverse factoren, zoals de internetverbinding. Mocht je ergens niet verder komen in het bestelproces, sluit de browser dan volledig af, start deze opnieuw op en voer de bestelling opnieuw in. Als de bestelling niet correct is doorgekomen in ons systeem, schrijven we geen bedrag van je rekening af.

De betaling is verricht, maar ik ontvang de film niet. Wat nu?

Het kan in een enkel geval voorkomen dat je na het betalen geen licentie krijgt. Betaal dan niet opnieuw, maar wacht 1 of 2 minuten.

Ik heb een paar minuten gewacht maar ontvang de film niet terwijl ik wel
heb betaald. Wat nu?

In dit geval geef je via het Contact formulier het volgende aan ons door: het tijdstip van je bestelling, de titel van je bestelling en je inlognaam (gebruikersnaam). Geef hierbij ook aan waar het mis is gegaan.

Silverlight

Over Silverlight

Silverlight is een cross-over browserplugin van Microsoft die het mogelijk maakt animaties, audio en video weer te geven in een webbrowser. Met cross-over bedoelt men dat de plugin draait op verschillende browsers van verschillende besturingssystemen, voornamelijk op Windows en Mac OS.

Installatie Silverlight

Ga naar http://www.microsoft.com/getsilverlight/Get-Started/Install/Default.aspx en volg de instructies om de laatste versie van Silverlight te installeren.

Foutmelding bij installatie Silverlight

Soms wil de installatie van Silverlight niet lukken en krijgt men een foutmelding KB979202. Dit heeft te maken met het updaten van de installatie van Silverlight die reeds op jouw systeem aanwezig is. In een dergelijk geval adviseren wij de bestaande Silverlight versie te de-installeren en weer opnieuw te installeren.

MediaPlayer voor downloads

De knop ‘Afspelen’ blijft grijs, hoe kan dit?

Vaak ligt dit aan het gebruik van een firewall. In een enkel geval wordt de uitgifte van de licentie tegengehouden, het is dan noodzakelijk om de firewall tijdelijk uit te zetten. Raadpleeg hiervoor de helpfunctie van de firewall. Het kan ook nodig zijn om je Windows Media Player een DRM security update te geven. Klik HIER om deze update te krijgen zodat je daarna de film of serie kunt bekijken.

Hoe activeer ik ActiveX besturingselementen?

Volg de onderstaande instructies om JavaScripts te activeren, om naar het tabblad Beveiliging te gaan en vervolgens naar aangepast niveau. Vink ‘inschakelen’ aan bij de volgende opties:

  • ‘ActiveX besturingselementen en invoegtoepassingen uitvoeren’,
  • ‘ActiveX besturingselementen die zijn gemarkeerd als veilig voor uitvoeren van scripts’,
  • ‘ActiveX besturingselementen die niet zijn gemarkeerd als veilig voor uitvoeren van scripts’,
  • ‘ActiveX besturingselementen met handtekening downloaden.’
Vergeet niet voordat je het scherm sluit eerst op ‘Toepassen’ te klikken en daarna op ‘OK’.

Wat is DRM?

DRM-software (Digital Rights Management) bepaalt wat consumenten met aangekochte digitale muziek, videoclips, films of games kunnen doen. De technologie wordt gebruikt om piraterij van auteursrechterlijk beschermde multimedia tegen te gaan, bijvoorbeeld door de kopieermogelijkheden van muziek, films of series te beperken.

Waarom heb ik een licentie nodig om films en/of series te kunnen bekijken?

Door middel van licenties beschermen wij onze content. Zo kunnen we je legale downloads aanbieden van de content die je graag wilt zien. Onze content wordt beschermd door DRM (Digital Rights Management) van Microsoft. Een onderdeel van DRM is het verzenden van de licenties. Een licentie moet op de harde schijf van je computer worden opgeslagen om de video te kunnen afspelen die je hebt gehuurd of gekocht. Meestal gebeurt dit ‘achter de schermen’ en merk je er niks van dat je computer licenties ophaalt en valideert zodat je de content kunt bekijken.

Hoe verkrijg ik mijn DRM-licentie?

Normaal gesproken wordt de DRM-licentie automatisch, zonder dat je iets van dit proces merkt, door je Media Player opgevraagd zodra je bijvoorbeeld een film start. Indien je voor het eerst DRM-beschermd materiaal op je computer afspeelt, de Windows Media Player recent hebt geïnstalleerd of een update hebt gedownload, vraagt de Windows Media Player om toestemming om een Security Update van de Microsoft Homepage te downloaden. Dit proces start automatisch. Je hoeft de Windows Media Player enkel toestemming voor de upgrade te geven door op ‘OK’ of ‘Ja’ te klikken. Geef je deze toestemming niet, dan wordt de benodigde update niet geïnstalleerd. Raadpleeg voor nadere informatie de Microsoft Homepage.

De DRM-software functioneert niet, wat nu?

Windows Media Player moet de eerste keer dat je een aflevering bekijkt het DRM (Digital Rights Management) onderdeel installeren of updaten: DRM upgrade . Zorg er daarom voor dat je de rechten hebt om te installeren, anders kun je geen film of aflevering bekijken. Indien je een ‘restricted user account’ (Windows XP) hebt, kun je pas een aflevering bekijken nadat je met een ‘Administrator’ account een keer een aflevering of film hebt bekeken.

Moet ik m’n licenties opslaan als Windows Media Player daarom vraagt?

Ja. Soms krijg je bij het afsluiten van een download of de Windows Media Player een melding dat je “een nieuwe licentie voor beschermde content hebt verworven”. Hierbij wordt dan gevraagd: "Wilt u deze licentie opslaan?". Je moet de licenties voor beschermde content van KIJK.nl altijd opslaan. Nadat je op ‘Ja’ hebt geklikt, kun je de waarschuwing krijgen: "In deze map staan al licenties. Wilt u deze vervangen? " Ook hier klik je op ‘Ja’. Als je nu een video wilt bekijken, is de licentie voor die video bijgewerkt. Zo wordt voorkomen dat er fouten optreden met de licenties en kun je probleemloos de content bekijken die je op onze website hebt gehuurd of gekocht.

Licentie opslag werkt niet, wat nu?

Wat is Windows Media Player?

Windows Media Player is de software van Microsoft die het mogelijk maakt video’s in de Microsoft-media standaard te kunnen weergeven. Om de films, series en trailers van KIJK.nl te kunnen bekijken moet je mogelijk een update van de Windows Media Player installeren. Deze update kun je downloaden via deze link: Downloadcentrum Windows.

Welke versie van Windows Media Player moet ik hebben?

De films en series zijn te bekijken met de nieuwste versie van Windows Media Player 11, in drie streaming kwaliteiten: Goed (512 kbit), geschikt voor ‘lite’ breedbandgebruikers, Zeer goed (800 kbit), geschikt voor snelle ADSL en kabel en Uitstekend (1500 kbit), voor zeer snelle internetverbindingen.

Kan een andere Media Player worden gebruikt?

Players anders dan Windows Media Player kunnen de licentie-uitgifte niet afhandelen. Zorg ervoor dat andere media players niet gebruikt worden. In de meeste media players is het mogelijk om aan te geven welk type bestanden wel of niet in deze media player afgespeeld moeten worden. Zorg ervoor dat de volgende bestandstypen niet in deze lijst voorkomen: .wmv, .wma, .wmx. Uiteraard moeten deze bestandstypen wel in de Windows Media Player geselecteerd zijn.

Wat is de betekenis van de foutmelding: ‘Windows Media Player cannot
play this file’?

De melding is zeer waarschijnlijk het gevolg van de softwarematige instelling in Windows Media Player. Om dit op te lossen, doe je het volgende: start Windows Media Player, ga naar ‘Extra’ (Tools), Klik op ‘Opties’ (Options), zet een vinkje bij ‘Verbinding maken met het internet’ (Laatste optie onderaan de pagina).

Na betaling wordt het beeld zwart, wat nu?

Als de Media Player niet opstart, Installeer dan de nieuwste versie, sluit de computer af en start opnieuw op. En ga terug naar ‘Ik KIJK’ en start de film opnieuw op.

In mijn Media Player verschijnt een ‘error’, wat nu?

Kijk bij de errormelding bij ‘Help op het web’. Hier is een error code geplaatst, bijvoorbeeld c00d11bb. Zoek deze code vervolgens op bij Microsoft, op pagina: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/

Er is wel geluid, maar geen beeld bij het afspelen van een film of serie, wat nu?

Het kan zijn dat de video codec die de Windows Media Player gebruikt niet aanwezig is of niet goed werkt. Controleer of je wel een trailer kunt bekijken. Indien deze ook niet werkt, verwijder dan de Windows Media Player en installeer deze opnieuw vanaf de homepage.

Het bestand kan niet worden afgespeeld, wat nu?

Deze melding houdt in dat er iets niet correct is met de Media Player. Het is mogelijk dat je nog een update moet doen.

Als er problemen zijn met IE7, XP en WMP 11. Installeer opnieuw de WMP11.

WMP 11 voor XP http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1d224714-e238-4e45-8668-5166114010ca&DisplayLang=nl Voer daarna deze patch uit
Patch voor WMP 11 voor XP
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=af9cf65e-0c55-452e-a0fa-3aa165e667c1&DisplayLang=nl

Als de afspeelknop nog grijs blijft, installeer de update die in de popup staat. Daarna op cancel drukken van de popup en op play drukken van de player.

Kijkwijzer

Wat is Kijkwijzer?

Kijkwijzer waarschuwt ouders en opvoeders tot welke leeftijd een televisieprogramma of film schadelijk kan zijn voor kinderen. Kijkwijzer doet dat ten eerste met het geven van een leeftijdsadvies: Alle Leeftijden, 6 jaar, 12 jaar en 16 jaar. Daarnaast zijn er de pictogrammen die de reden van het advies aanduiden: geweld, angst, seks, discriminatie, drugs- en alcoholmisbruik en grof taalgebruik. Zie verder op www.kijkwijzer.nl.

Codeurs

Met behulp van een door Kijkwijzer ontwikkeld vragenformulier classificeren de omroepen en film- en videobedrijven hun producties zelf. Speciaal daarvoor opgeleide medewerkers, zogenaamde codeurs, bekijken een productie zorgvuldig en beantwoorden via internet een vijftigtal vragen over wat ze gezien hebben. Daarna berekent een Kijkwijzer-computerprogramma welke classificatie de productie vervolgens krijgt.

Betrouwbaarheid

De vragenlijst die de codeurs moeten invullen, is ontwikkeld door een groep gerenommeerde wetenschappers op het gebied van media en jeugd. Zij hebben gebruik gemaakt van onderzoeken naar de schadelijke invloed van audiovisuele producties op kinderen en jongeren. Tevens is er zorgvuldig rekening gehouden met de wensen van ouders en opvoeders. Alles tezamen maakt dat de vragenlijst in de praktijk een betrouwbaar meetinstrument is gebleken.

Mijn vraag staat er niet bij, hoe kom ik in contact met KIJK?

Je kunt hieronder vragen en opmerkingen versturen naar KIJK.